Suomen suurimpiin metsänomistajiin lukeutuva Finsilva Oyj tarvitsi nykyaikaisen verkkosivuston kasvattamaan brändin tunnettuutta sekä tuottamaan liidejä kiinteistövälittäjille. Koska tuotetta ei osteta hetken mielijohteesta, haasteena oli tunnistaa ja tavoittaa potentiaaliset tontinostajat mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
”Unfair sopii yrityksille, jotka haluavat pysyä tässä päivässä. Yhteistyö näkyy positiivisesti myynnissämme.”
Jukka Suhonen, maankäyttöasiantuntija
Tutki dataa ja tunnista oikeat asiakkaat
Uudistuksen tueksi toteutettiin kattava lähtökohta-analyysi pohjautuen taustahaastatteluihin, verkkokyselyyn ja web-analytiikkaan. Tulosten pohjalta selvisi, millä hakusanoilla kävijät löytävät sivuille, mitä tietoa he kuluttavat ja miten he sivustolla liikkuvat. Samalla paljastui, missä ja miksi ostopolku mahdollisesti katkesi.
Mittaroinnilla tuloksiin
Uudistuksen ansiosta sivusto tuottaa nyt jopa neljä kertaa enemmän liidejä sekä kävijämäärä ja sivustolla vietetty aika yli kaksinkertaistuivat. Moni käyttäjä löytää Finsilvan kohteet joko välittäjäportaalien tai sosiaalisen median kautta, joten hakukonemainonta ja sosiaalisen median kanavat nostettiin keskeiseen rooliin. Mittaroinnin ansiosta nähdään reealiajassa, mitkä kanavat toimivat parhaiten, mitkä kohteet kiinnostavat eniten ja kuinka paljon lämpimiä liidejä sivuston kautta ohjautuu välittäjille.
Unfair on toiminut Finsilvan markkinoinnin strategisena kumppanina vuodesta 2015.